DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

11/16/2005


Elisini soyle, sana kim oldugunu soyleyeyim



1.Ilk elisi ne zaman yapmaya basladiniz, neyi kimden ogrendiniz?
Anneannem elime 5 yasinda tig tutturmus yanilmiyorsam. Kolun kadar zincir cekeceksin demisti, tabi ne mumkun, komsumuzun kizina gidip O'na yaptirmistim yarisini. Sonra da bir daha uzun zaman elime hicbir sey almadim. Inatmisim galiba. :))

Gercek anlamda ilk elisini ise yanilmiyorsam, orta bire giderken, daha once sizlerle paylastigim Gul Buzdolabi Ortusu'nu isleyerek basladim. Ilk dantelimi de galiba orta sona giderken yapmistim. Kimden ogrendigime gelince, etamin zaten belli nasil yapilacagi. Danteli ise solak oldugum icin ogretemediler.Ben de gene inat ettim, anneannemden seyrederek kendim sag elimle yapmayi ogrendim.

2.Ilk yaptiginiz elisinizi sakliyor musunuz, fotografi var mi? Peki ya en cok sevdiginiz elisiniz hangisi, fotografi var mi?
Ilk dantelimi sakliyorum, gosterirsem cok beceriksizmissin dersiniz diye dusunuyorum. O yuzden deneme olarak yaptigimi gecip, ilk yaptigima bakalim lutfen.



En son yaptigim danteli cok seviyorum, onumuzdeki haftalarda sizlerle paylasacagim. Sonra yaprak ortu'yu, bir de havlu askilarimi cok seviyorum.

3.Gunde elisi icin ne kadar vakit ayiriyorsunuz?
Bu bloga basladigim zamanlarda cok vakit harciyordum, bos vaktim coktu. Ozellikle son 3 aydir gece gunduz demeden yaptigim icin, bir de tum gunum zaten bilgisayar basinda gectigi icin gozlerim agrimaya basladi. Doktorum okuma gozlugu verdi; gozum bozulmamis ama isiga karsi hassasiyet olusmus. O yuzden gunde bir saati gecirmeyecegim bundan sonra.

4.Bilmediginiz ve ogrenmek istediginiz bir elisi var mi?
Herkese soyledigim uzere evet, orguyu ogrenmek istiyorum. Sonra dogru durust kumas boyama tekniklerini de ogrenmek istiyorum.

5.Bundan sonra sadece tek bir elisi tarzinda calisacaksiniz desek, ne secersiniz; dantel, orgu, boyama vs?
Dantel, kesinlikle dantel. Adimiz dantelciye cikti zaten, ayip olur baska sey yaparsam. :))

6. Sizce en zor elisi hangisi, niye?
Gozleri yordugu icin kanavice tarzi seyleri daha zor buluyorum. Ozellikle tablo islerken, daha bir kere de hatasiz olmadi benimkiler. Neyseki belli olmuyor.

7. Yaptiginiz elisileriyle ilgili mutlaka olmasi lazim dediginiz bir sey var mi? (renk, model, kullandiginiz alet gibi)
Ailemden gelen bir sey var, dantel mutlaka beyaz olmali. Gerci bej iplikle de yapa yapa alisti gozum. Bir de krem koltuklara beyaz dantel gitmiyor, siritiyor nasilsa diye mutlu mesut oruyorum. Zaten su an elimde hangi ip kaldiysa, onu kullanmak zorundayim.
Modelde ise ufak motifli isleri yapmayi sevmiyorum pek, el oyaliyor. Tek parca isler favorim. Bir de aslinda olmasi degil olmamasi gereken bir sey, nereden olustu bilmiyorum ama meyveli desenli seyleri kendim kullanmayi sevmiyorum.

8. Ya peki yaptiginiz orneklere isim nereden buluyorsunuz?
Bazilari modele bakip dusunuyorum. Mesela piramit seklinde bir seyse, gercek hayatta piramitle ilgili birseyler uyduruyorum, kahire havlu ucu gibi.
Son zamanlarda ise isimler sozlugune bakip, hosuma giden isimleri de kullanmaya basladim. Bunlar da calismazsa, Yusuf'a 'uydur birseyler hadi' diyorum.


Kim oldugunu soyle, sana elisini soyleyeyim

1. 5 kelime ile kendini tarif eder misin? (Istersen 15 kelime de olur, sinirlama yok aslinda kendini bize nasil tanitirdin?)
Gorsel hafizasi cok guclu, detaylari takip eden, yasindan olgun (burasi buyuk gosteriyor demek), saglam yapili, kendi yaptigini begenmeyen (Yusuf ve arkadaslar mukemmeliyetci oldugumu soyluyorlar ama degilim), istemedigim bir seyi yaptirmasi imkansiz ve sadece sevdikleriyle gercek Serra'yi ortaya cikaran biriyim.

2. Mumkun olsa, su soyle olsaydi dedigin bir fiziksel ozelligin var mi? (Hepimizi Allah cok guzel yaratmis da)
Azicik midem ufak olsaydi. Bir de saclarimin gittikce koyulasmasindan pek memnun degilim.

3. Kendinde begendigin ozelligin nedir?
Icgudulerim (Allah'a sukurler olsun),bir de ise basladim mi cabuk bitiririm. Bir de zamanla daha da farkina variyorum( Yusuf soyledi de), fiziksel olarak guclu bir bayanim, cok hosuma gidiyor bu.

4. Keske boyle olmasaydi dedigin huylarin var mi?
Moralim cabuk bozuluyor, sonra da kendimi hemen hersey ters gidecek diye dusunuyorum. Bu huyumdan hic memnun degilim, keske cok iyi bildigim konularda bile sirf bu sebepten geri adim atmasam. Bir de yeni bir ise( yeni bir yer, okul, spor vs.) baslarken cok cekiniyorum, yetenegim olsa bile ilk basta hep korkarim yapmaktan.

5. Son soru ama bunu sen cevaplamayacaksin. Sanal arkadaslarinla yarin onceden belirlediginiz bir yerde bulusacaksiniz. Nasil birini bekliyorlar? Nasil birini gorunce "aa bu gelen Serra" diyecekler?

Oyun kurallari:
1. Sobelenen arkadas cok uzun bu sorular deyip cevaplamamazlik yapamayacak, kaytarmak yok. :)) Bir hafta sonra cevap verin ama mutlaka verin. ( Nazli tahmin edecegin uzere bu kismi senin icin yazdim). Hatta isterseniz, bir gun ilk yariyi ikinci gun kalani cevaplasaniz da olur.
2. En fazla iki kisi sobelenecek ki daha uzun sursun. Sunun surasinda kac kisiyiz ki. Tabi sadece elisi bloglarini sobelemek zorunda degilsiniz.

Ben kimi sobeleyecegimi kura ile sectim. Herkesin ismini kagida yazarken numara verdim. Yusuf bana iki rakam soyledi: 7 ve 14, Tuhfe ve Rahime ikinizi sobeliyorum, olur mu?