DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

1/09/2008

Tulbent Oyalari



Bahsettigim uzere Newyork'taki arkadasimin ziyaretim sirasinda haberim olan tulbent oyasi arsivinden ilk ornekler bunlar. Hepsi birbirinden guzel; once yapmasi nispeten daha kolayca olanlarla basladim. Bunlarin cogunu Cemile'nin ceyizine ablasi yapmis. Ben ilk basta ne kadar cok olduguna inanamadim; yapanlarin eline saglik. Bunlari aman sakin ha kullanma, ilerde hepsini bir araya getirip oya muzesi acicaz dedimse de Cemile'yi kandiramadim. Nasibime benim de dustu bir tane. Ben almam, kiyamam dedikce Cemile illa begendigini al diye israr etti. Sonunda esi Ahmet'e arasindan bir tane sectirdik, boylece ikimiz de razi olduk sonuctan.

Bakalim Cemile'nin ablasi kendi el emegini internette bir blogda gorunce ne kadar sasiracak.
Benim tulbent oyalayacaklara bunlari da gordukten sonra tek bir tavsiyede bulunmak isterim; yapacaginiz ornek ne kadar kolay veya zor olursa olsun, eger tulbentin icindeki renklerle tam uyumlu olursa kendini gosteriyor; yoksa emeginize yakin. Ilerleyen gunlerdeki paylasacagim diger oyalarda bunu daha da acik goreceksiniz; tulbentteki ciceklerin oncelikle rengine sonra sekline uygun (cicegin benzeri oya) yapilinca nasil harika bir goruntu ortaya cikiyor.
















Posted by Picasa

Labels: