DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

3/24/2006

Nilay Mutfak Takimi ve Seruhan'dan ilk danteller



Sevgili elisi dostlari,
son zamanlarda elisi bloglarina olan ilgi azalmis gibi geliyor bana; eskisi kadar ziyaret eden de pek olmuyor sanki. Bir ay kadar once , ben de acaba yavaslatsam mi blogu, hergun yeni bir seyler eklemesem mi diye dusunmustum ama gene de elimdekileri birgunde paylasmak bile geciyor icimden. Sizler neler hissediyorsaniz yazarsaniz sevinirim. Konuyu degistirip dantele gelelim isterseniz. Guzel bir mutfak ornegimiz daha. Sade olsun isteyenler nakis calismayabilir veya nakis yerine boyama da yapabilir; herkesin arzusuna kalmis. Buzdolabi ortusu icin, bu dilimleri yanyana ekleyip ustunu de duz olana kadar kafeslerle doldurabilir veya yanyana bu ucgen parcalari birlestirip oyle de piko yapilabilir. Eger tam takim yapacaksaniz, perde icin de gene ayni islem yapilirsa hos olur diye dusunuyorum.

Ben bu satirlari yazdiktan kisa sure sonra sevgili Seruhan arkadasim, esinin hediyesi fotograf makinasi ile cektigi ilk fotograflari gonderdi. Ikimiz de uzun zamandir bekliyorduk acikcasi. Seruhan'i cogunuz ismen de olsa tanirsiniz; kendisi ozellikle gullu orneklerin hastasidir. Nalan'in forumuna, yaptigi bir iki ornegi eklemisti ama tum orneklerini benim blogumda paylasmak icin saklamis aslinda. Tencere yuvarlanmis kapagini bulmus gibi bir durum, cunku ben de zaten gullu ornekleri begeniyorum biliyorsunuz. Eli de cabuk bir arkadasimiz, masallah hemen yapiyor dantelleri. Onlarin orf ve adetlerini de birgun anlatmisti bana, biraz zahmetli de. Kizi daha lisede gerci ama Seruhan hazirliklarina simdiden baslamis. Adetlerinde bilezik takana bohca verilirmis; Seruhan'cim sana kolayliklar diliyor ve ilk gonderdigin orneklerle basliyorum. Kendisi fotograf makinasinin acemisiyim, guzel cikmadi dedi; bu seferlik boyle sen de alistikca fotograflar da guzellesir merak etme Seruhan. Ilk ornegi cok sevdigini, bir kibrisli arkadasindan ornegini alarak yaptigini da yazmis Seruhan. Ikinci ornek, Meral'den de hatirlayacaginiz bir ornek. Meral'cim, arsive tepsi ortusu diye eklememissin bu ornegi, hangi ayda bulana kadar tek tek baktim. :))En alttaki tepsi ortusunu ise Sennur blogunu ilk actiginda eklemisti, ben de bu ornegi bir kitapta gormus ama kitap bende olmadigi icin modeli de bulamamistim; taa ki Sennur'da gorene kadar. Seruhan bu ornegin ortasina da desen ekleyerek cok daha farklilastirmis. Artik bana bu ornekten yapmak da farz olmus. :))
Seruhan eline koluna ve gozune saglik. Orneklerin devamini sabirsizlikla bekliyorum arkadasim. Esine benim adima da tesekkur edelim, fotograf makinasindan ben de faydalaniyorum boylece.

Seruhan Ortu



Dort Cicek Tepsi Ortusu



Kibar Tepsi Ortusu

Labels: