DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

2/07/2006

Destan Tulbent Oyalari

Uzun zamandir tulbent oyasi eklememisim bloga. Izninizle bugunu onlara ayiralim. Bu oyalar Benan ve Suheyla yengelerin. Alltaki ikinci cicekli'yi Suheyla yenge yemek isleriyle ugrasirken, zaten is yapiyor bir de ben azicik dur nolur diye zorla ustunde cektim. Senede birgun gidince tabi herkes cekiyor kahrimizi, misafiriz diye. Ucuncu ise bildigim kadariyla domates oyasi. Soran olursa yapilisini Benan yenge'den ogreniriz. ben pullu ile boncukluyu da sevdim. Benim cocuklugumdan beri anneannemin cekmecelerini acip "bana mi saklayacaksin anneanne" diye sordugum bir tulbent vardir eklerim bir ara, bu sefer de duruyordu hala cekmecede. Simdi nereden nereye, bizde ben ilk duydugumda ki bu evlenme asamamda oluyor, kiz ceyizinden verilen hediye tulbentler sandiktan ciktigi halde, yikanmadan verilirmis. Ben cok sasirmistim, sebebinden emin degilim ama yeni alinmadigi yani ceyizden ciktigi belli olsun diye olabilir mi? Ceyizlerden laf acilmisken, diger arkadaslarin bloglarinda okudugum uzere kayinvalideler kendilerine hediye edilen, cok emekli yatak takimlarini , dantel nisan bohcalarini filan gelinlere kizim sen kullan diye geri mi veriyor? Adet boyle mi?

Herhalde ben evlenince Turkiye'de evim olmadigi icin, ceyiz serme/gosterme denen adetleri pek yapmadik. O yuzden pek bilemiyorum adeti nasildir bu islerin. Biz kendi evimizde bir gun yakin akrabalarimiza, birgun komsularimiza bir gun de benim arkadaslarima ceyiz serme degil de tek tek bavul ac, icini bosalt goster ve yerlestir islemini gerceklestirmistik. Biraz misafirlige gelmisler de arada bunu da yapmisiz gibiydi. Kina gecesi gibi belli ozellikleri olan bir olay midir bu? Ben cocuklugumdan sadece kendi teyzem evlenirken hayal meyal gelenlere hediye vermek icin el havlulari hazirlandigini hatirliyorum. Deneyimliler, bu isi bilenler anlatin hadi.











Labels: