DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

1/02/2006

Son Durak Los Angeles

Aralik'in 23unde sabah erken saatte yola ciktik San Francisco'dan, Los Angeles 4-5 saatlik bir yol, ama Yusuf yok deniz kenarindan harika manzarali bir baska yol varmis illa oradan gidelim diye tutturdu. Benim de canima minnet, manzara da var, daha ne di mi? Yok hic oyle olmadi cunku hava cok kotuydu. Yol bir gidis bir gelis, daracik, kavisli, asiri virajli, bir de ustelik sag yanimiz ucurum, asagisi deniz. Sis de bastirinca, 50 hiz limiti olan yerlerde biz 30 la gittik; ilk basta ben kullanayim derken baktim ki huzursuz oluyorum, Yusuf'a verdim arabayi. Bir yandan iyi oldu, cunku tecrubeli ama obur taraftan biz 9 saatte gittik, cani cikti. Yolda ufak sehirlerde var, biz bir iki yerde durmayi da planliyorduk. Monterey'de buyuk bir akvaryum var diye girdik oraya. Iyi ki de girmisiz outlet center da varmis, alisveris yapmis olduk. Neyse gelelim akvaryuma, fotograf cekemedim sadece kisa videolarini cektim icinde. Kopekbaliklari, foklar ve penguenler tabi herkes icin ilgi cekiciydi. Hersey guzeldi, bir de cafe girisinde kirkyama usulu yapilmis bir pano vardi, sizlerle onu da paylasacagim. Benim cok hosuma gitti.

LA deyince tabi ilk akla gelen Hollywood. Bir o yaziyi gorene daha dogrusu fotografini cekene kadar yapmadigimiz kalmadi. Gozlemevinin bahcesine kadar gittik, gozlemevi kapali oldugu icin sadece Yusuf'un arkasinda hollywood yazisiyla bir fotografini cekip geri donduk. Isteyenler 3-4 kilometre yuruyerek heryerden bildigimiz o yaziya kadar gidebiliyor. Iki ana caddesi var bu bolgenin: Hollywood ve Sunset Bulvarlari. Ben Ozel Bir Kadin filminden ikisini de hatirliyordum, Edward'in Vivian'i arabasina aldigi o koseyi sanki elimle koymus gibi bulacagimi sanmistim ama yanilmisim; bastan asagi kac kere gittik ama ben filmdeki yerleri nedense gerceginde gorup bulamadim.

Hollywood bulvari


Hollywood Bulvari ustunde Walk of Fame'de bari bir iki tanidik isim bulayim dedim, benim yurudugum kisimda ancak Muppet Show'dan Kermit'i gorup onun yildizinin fotografini cektim. Bu cadde ustunde Kodak Theatre ve Graumann's Chinese Theatre'lari var. Kodak Theatre Oscar torenlerinin yapildigi salon. Bu iki binanin onunde ise meshur filmlerdeki karakterlerin kostumlerini giymis insanlarla para vererek fotograf cektirebiliyorsunuz. Bu cadde ustundeki bazi dukkanlarin kepenkleri ustteki fotograftaki gibi boyali. Dukkanin onunde yerde kimin adi varsa, O kisinin resmi yapilmis kepenklere de.



Bir de benim dikkatimi ceken, bu sehir de buyuk oldugu icin bir kac bolgesi haric, Istanbul'daki o duzensizlik, binalarin insanlarin basina buyruklugu Los Angeles'da da var. Bu buyuk ulkelerdeki sehirleri gorunce 15 milyon nufusla, kisitli butceyle belediyelerimiz gene de iyi calisiyor galiba diye dusunmeye basladim.



Bu fotografi internetten buldum cunku elimde boyle guzel bir fotograf yoktu, ve ben bu fotografa bakinca Istanbul'un tepelerinden farkli olmadigini goruyorum. Biz de de otobanlarin iki tarafi ev doludur, bunlar kadar cok para harcanarak yapilmamistir, hatta uc gunde konmustur ama uzaktan bakinca ne guzellikler ne de cirkinlikler oldugu gibi gorunmuyor. Ottawa'ya gore ise tum sehirler zaten karisik hatta duzensiz gorunuyor ama iste gonul bu ilk gordugunu seviyor. :))

Blog takipcilerinden Seruhan'in cok gormek istedigi Beverly Hills bolgesine gecelim isterseniz. Bircogumuz Beverly Hills 90210 dizisini hatirlar herhalde. Oradakinden de guzel bir yer Beverly Hills. Yollar oyle genis ki, Yusuf buraya ucak bile iner diye yorumda bulundu. Evler cok ama cook luks, hepsinin onunde bir kac hos araba, gerci bunlarin hepsi misafirdi anladigim kadariyla cunku biz noel gunu gezdik, insanlarin misafirlerinin olmasi dogaldir. Ayrica niye garaja park etmemisler kendi arabalariysa , degil mi? Belki de garajda yer kalmamistir. :)) Rodeo Drive ise bizdeki Nisantasini andiran ama daha luks bir yer. Yollarda yilbasi oldugu icin herhalde aydinlatma lambasi olarak inanin kristal avizeler vardi. Ben tabi sadece vitrinlere bakinmakla yetindim. Bir de dolasirken, turk bir aile ile karsilastik, daha dogrusu Onlar biz o sirada konusmadigimiz icin bizim farkimiza varmadilar.

Rodeo Drive

Eger uzun bir tatiliniz varsa gitmek icin uygun bir sehir Los Angeles cunku yapacak cok sey var. Sehrin benim gezdigim kisimlarindan baska, Disneyworld ve Universal Studyolari'ni gezmesi de en az 4-5 gun alir. Biz daha once Ornaldo'da gittigimiz icin bu ikisine gitmedik. Sansiniz olursa, buyuk kucuk herkesin ilgisini cekecek birseyler bulabilirsiniz.

Benim icin en ilginci yollarda unlulerin evlerinin haritasini satan cocuklar vardi. Bu biraz kedinin kasabin onunde cigerlere bakip yalanmasi gibi geldi bana, bir de zaten gezip goruyorsun, kimin evi oldugunu bilsen de pek birsey degismeyecek.

Son gun ise Six Flags Magic Mountain Eglence parkina gittik. ne ben anlatayim, ne siz sorup yureginize insin; fotograflar durumu gozler onune seriyor. Bu gordugunuz 3 seye de bindim. insan zaten anlamadan bitiyor, goz acip kapayana kadar. Ikinci fotografdaki Goliath denen sey, bir harika. tek kotu tarafi o gorulen yerden daha uzun bir mesafeyi resmen dusuyorsunuz, ben ilk bindigimde gozlerimi kapatmistim, in in bitmiyor, agzim acik kaldi, cigerlerimde hava saklayacak yer kalmadi; meger tam da o sirada yerin altina giriyormus. Cikinca Yusuf tuneli gordum mu deyince, ognredim. Ee tabi gittim bir daha bindim, tunel nerde diye. :o







Bizim tatilimizde boyle bitmis oldu. Tekrar las vegas'a donup bir gece gecirdikten sonra bindik ucagimiza evimize geri geldik. Bu sefer cok yorulduk, bir dahaki sefere tatilde dinlenicem.