DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

1/04/2006

Arzum Yatak/Masa Ortusu



Bu kitaptan cikartarak yapmisti anneannem yatak ortumu. Iki kere kullandim simdiye kadar, bir ilk evime geldigimde bir de sonra misafirlerim geldiginde. Baktim olacak gibi degil, annemle geri gonderdim Turkiye'ye. Iki senede bitirdi anneannem, bir iki parcasina yardim ettimse de, el eli tutmuyor, sen git dersine bak dedi hep. Sonra aldigi ipler yetmeyince yatak ortusune tekrar basladi yeni iplerle. Ilk ordugunu de ufak bir masa ortusu yapti; diger kuzenime vericegiz , vakti zamani geldiginde alip goturecegim elimle. Simdi her gittigimde kendi ortumu cikartiyorum ve sanirsam annem 'bunu da alir gider, hepten mi yerlesecekler oraya' diye, bohcasindan cikartmiyor, 'ac ucundan bak bir daha kaldiramam' diye soyleniyor bana.



Sehnaz sormus 2006'dan arzun ne diye. Arzum oyle cok ki, 2005'den kalanlar da var. Olsun ben isteyeyim gene, aglamayana emzik yok. En basta hakkimizda hayirlisini istiyorum, kendim icin, ailem icin sevdiklerim ve dostlarim icin. Bu saydigim insanlari daha cok gorebilmek istiyorum cunku Onlar hayatimi daha mutlu hale getiriyorlar.

Lutfen tercumemi mazur gorun, Candan hasta olmasa O'ndan rica edecektim tam anlamini verebilmek icin; "Simdi dusunuyorum da bu son(birinin mutlulugu) ancak bunu direkt son yapmayarak elde edilebilir. Mutlu olanlar ( diye dusundum) zihinlerini kendi mutluluklarindan baska bir seye takmis olanlar. Baska bir seye niyet ederek, bu yol boyunca mutlulugu yakalayanlar... " John S. Miller.

"But I now thought that this end [one's happiness] was only to be attained by not making it the direct end. Those only are happy (I thought) who have their minds fixed on some object other than their own happiness[....] Aiming thus at something else, they find happiness along the way[....] " John S. Miller

Bu sene iki yere gidebilmek istiyorum, hic olmazsa birine mutlaka gitmek istiyorum. Sonra gene icimde heyecan denen seyi hissedebilmek istiyorum, eski ben olmak istiyorum. Gozden akan yas icimi temizlemeye yetsin istiyorum. Uzun zamandir gormedigim ve coook ozledigim birine doyasiya sarilmak istiyorum. Kizdigim birine cikisabilmek istiyorum, aman bosver dememek istiyorum. Olu topragi serpilmis su sehirde, tekrar canlanmak istiyorum.

Cook istiyorum di mi?

Labels: ,