DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

1/06/2006

5 Pratigim

Ne kadar once sobelendim ama araya tatil anilari yeni yil girince benim 5 pratik bilgim kaldi bugune. hepsi de paylasildi simdiye kadar ama ne yapalim, bunlar geliyor aklima. Yusuf'a benim neleri pratik yaptigimi sordum, benim O'na gore herseyi pratik yaptigimi soyledi ama aklina hicbiri gelmemis. :))

1. Sarimsaklari soyup yag dolu kavanoza koyuyorum, ne kadar lazimsa cikartip kullaniyorum.
2. Valizimi yerlestirirken, ayakkabilarin icine corap koyarim, hem ayakkabilarin sekli korunur hem de yerden tasarruf etmis olurum.
3. Sardigim yapraklari buzdolabi posetine yanyana tek kat olacak sekilde sirayla dizer, buzluga koyarim. Bazen tum tencereyi degil de yemegin yanina olsun diye adambasi 3-5 tane pisirmek istedigimde, birbirine yapisik olmamasi ve tencere icinde dondurulmadigi icin istedigim kadar yapabilirim. Ayni sekilde sigara boreklerini de boyle yapiyorum. Hatta biber dolmalarini da, kafalarini kesip, icini temizleyip, buzdolabina atiyorum. Eger kisa sure icinde hepsini pisireceksem, iclerini de dolduruyorum.
4. Carliston ve aci biberleri ufak ufak kestikten sonra kavurup recel gibi kavanoza dolduruyorum. Bu senekiler oyle aci cikti ki, bir parcacik bile yemegi aci yapiyor.
5. Yarim limonu kuflenince dolap iclerine koyarim, karinca kaciriyor. Eskiden apartmanda degil, evde oturdugumuzda yazin cok karinca olurdu. Bir de kapi girisine kirec dokmenin faydali oldugunu duymustum.
6. Camasir suyu kokusu, orumcekleri kacirir, bu yuzden yuva yaptiklari koseleri camasir suyu ile silmek iyi olur.
7. Tatile giderken, saksilarin icine ici su dolu pet siseleri batiriyorum. Boylece cicekler, suyu istedikleri kadar kullaniyor. Hatta bu yaz 1 aylik yoklugumdan sonra dondugumde ciceklerimi benim evde baktigimdan daha iyi buldum. :))

Ben de Sevgi Sepeti'ni sobeliyorum.