DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

12/29/2005

USA'da 10 Gun

Herkese guzel dilekleri ve dualari icin cok tesekkur ederim. Zaman acilara da ilac, umutlara da arac. 2006'in tum guzellikleri beraberinde getirmesini dilerken 2005'i de sizlerden ayri gecirdigim 10 gunu anlatarak kapatayim istedim.

Bu tatilimizde USA'da Nevada ve California eyaletlerinde gezerek gecirdik. Ilk once Las Vegas'a uctuk, iki hos gun gecirdik. Bir senedir Las Vegas adli bir diziyi takip ediyordum televizyondan. Bu dizi Monte Carlo otelinde geciyordu. Benim bu sehirle ilgili kesin fikrim bir yalandan ibaret oldugu.


Daha once giden arkadaslarimizdan da iki gunden fazla yapacak hicbir sey yok, daha uzun kalmayin demislerdi zaten. Bu sehri daglarla etrafi cevrili resmen bir col parcasinin ustune kurmuslar. Strip denilen Las Vegas Bulvari ustunde birsuru guzel otelden baska hicbir sey yok. Bu caddenin arka sokagi bile kirik dokuk. Calisanlarin cok buyuk bir kismi meksikali veya cinli. Hic oyle filmlerdeki gibi luks bir sehir bile degil. Ancak 45 dakika ara kullandiktan sonra varilan Hoover Dam ( Baraj) bolgesinde normal evler vardi. Biz buradan yola cikmadan once Grand Canyon'a gitmeyi planliyorduk ama hava sartlari elvermedigi icin orada karar degistirdik. Aksam karanlik cokup de isil isil caddeyi gormek guzel ama sabah olup da etraf aydinlaninca ruyadan uyanmis gibi oluyor insan.

Kusbakisi Vegas


Orada gezdigim otellerden birkaci cok hosuma gitti. Bellagio'nun onundeki fiskiyelerde yapilan su gosterisi cok hostu. Otelin ici de oyle. Otelin icinde ne gezdiniz bu kadar dediginiz duyar gibiyim. Buradaki otellerin tek amaci gelenleri mumkun oldugunca otel icinde tutabilmek ve mumkun oldugunca fazla para harcayip ayrilmalarini saglamak. Otellerin icinde alisveris merkezleri, farkli restaurantlar, cafeler, hatta bazilarinda eglence parklari var. Bazi oteller ise bir tema ustune kurulu, ici de disida buna uygun dekore edilmis.

Ceasar's Palace (Sezar'in Sarayi) Roma temaliydi. Bir baska otelin icinde gondol turlari duzenleniyordu. Iki otelde de tavanlara gokyuzu goruntusu verilmis, oldukca da gercekci gorunuyor. Luxor' un disi piramit seklinde, icinde ise Misir'i cagistiracak ne ararsaniz vardi.

Ceasar's Palace lobi


Ceasar's Palace'dan bir baska goruntu



Gondol Sefasi


Benim Vegas'da gormeyi istedigim bir baska sey ise kucuk kiliselerde yapilan evlilik torenleriydi. Hic oyle filmlerdeki gibi degilmis, kaldigimiz hergun birer gelin gorduk otellerde ama bana sorarsaniz cok mutlu gorunmuyorlardi. Tv'deki gibi cok heyecan verici, insani farkli hissettiren bir sey yokmus demek ki. Hatta bu kiliselerin buyuk bir kismi derme catma tek katli evler.

Benim icin Vegas'ta yaptigim hic unutmayacagim sey kaldigimiz otelin kulesiydi.Ustteki kusbakisi vegas fotografini bu kuleden cektim. Bu kulenin tepesinde lunaparklardaki eglence araclarindan vardi.


Bir suru insana cok cilginca gelecek bir sey yaptim ve bunlara bindim. Fotografini gordugunuz bu 121 katli kulenin tepesinde 4 farkli sey var, ben en sagdaki insanity (delilik) denilen seye bindim. Bindikten sonra kol binanin ustunden hava bosluga donuyor ve sonra kendi etrafinda donmeye basliyor. Dondukce koltuklar birbirinden daha uzaklasiyor ve en sonunda her koltuk 70 derece asagiya egiliyor boylece kulenin tepesinden oturdugunuz koltuk yere bakiyor, yani anlayacaginiz tam kusbakisi Las vegas yaptim. Tabi herkes yapmiyor bu dedigimi, mesela Yusuf ben bunu goruntulemek icin binmeyeyim dedi. Korktun mu derseniz, hayir korkmadim cunku gecen seni gittigimiz Orlando Disneyland tatilinden neden korkup, ne den rahatsiz olmadigimi biliyordum. Ben sadece asagi birakilmaktan korkuyorum, yuksekten degil. :))



Bir digeri ise Scream- Ciglik. Ben dedigim gibi dusme hissinden hoslanmiyorum, o yuzden de buna binmedim.



Vegas'da bir yarim gunumuzu de Hoover Barajinda gecirdik. Bir de sonunda kendime tv'de bayilarak seyrettigim CSI(Crime Scene Investigation) (Cinayet Alani Sorusturmasi diye cevirebilirim herhalde)dizisinin tsortunden aldim ki, daha ne olsun. Artik hep o tsortle seyredicem.

Serra destan yazdin daha bir sehri ancak bitirdin demeyin tamam mi? Arkasi yarina.