DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

12/12/2005

Nazli beni kahvalti oyununa davet etmis. Biraz geciktirdim, kusura bakma Nazli. Haftasonu evde degildim pek.

Normal bir günde nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Eger o gun ise gideceksem, genelde kalkip ilk once bilgisayari aciyorum, elime bir canak sutlu misir gevregi alip, hem bloglari dolasiyorum, hem de elimdekini bitiriyorum aceleyle. Eger ise gitmeyeceksem, sabah sabah havama bagli. Bazen, bagel(susamlisi bizdeki simiti andiran, ufak yuvarlak, ortasi delik ekmekler) firinda kizartip, bazen krem peynir bazen kasar, bazen recel, artik canim ne cekerse. Eskiden cok portakal suyu icerdim ama kanda seker seviyesini ani yukselttigi icin pek icmiyorum. Bu aralar en cok bergamutlu cay iciyorum.

Hafta sonu nasıl kahvaltı yapıyorsun?
Eger bir yerlere gitmeyeceksek, yani vaktimiz bolsa degisik birseyler yapariz mutlaka. Bir de annemin o sirada arayip aramamis olmasi ile alakali bir durum; eger ararsa ben telefonda oldugumdan Yusuf hazirlar ve hep tost yapar. :))

Ne zaman kahvaltı yaparsın?
Ise gideceksem, 7:30 gibi uyanirim, 7:45 gibi bitmis olur kahvaltim; eger evdeysem, ne zaman uyanirsam o zaman. :))

Belirli aile gelenekleriyle veya inanışlarıyla büyüdün mü, bunlar neler?
Oo tabi, herkes gibi pazar kahvaltilari cok onemlidir bizim evde. Daha dogrusu bizim evde her ogun cok muhimdir, herkes o sofrada yerini almak zorundadir, oyle canim istemiyor biraz daha uyuyayim filan olmaz veya anne beni beklemeyin yemege gec kalicam pek kabul edilmez.

Beslenme çantanı düşündüğünde neler hatırlıyorsun?
Beslenme cantamda birinci sinifta, hergun kek ve hazir sut hatirliyorum, sabahci oldugum icin cok guzel kahvalti yaptirip gonderiyordu annem okula. Ben de yemek konusunda biraz mizmizlik yapardim o zamanlar, oglen de eve geldigim icin, hafif bir ara ogun oluyordu. Ilerleyen senelerde ise, ozellikle ortaokul oncesi hazirlik sinifinda tum arkadaslarim beni kocaman sandviclerim ile hatirliyorlar, hatta ustune doymaz, kantinden baska seyler de alirmisim dediklerine gore.

Senin için lüks bir kahvaltı nedir?
Benim icin su an sucuk veya pastirma olan her sofra acayip luks sayilir, ne yazik ki buradaki sucuklar hic guzel degil, yemiyoruz. Off off sucuk giriyor ruyalarima artik, daha once soylemis miydim, anne tarafimin Kayserili oldugunu. Benim icin ana besin kaynagina girer di mi? :))

Nasıl, nerede ve ne zaman kahvaltı etmek istersin?
Su an uzaktaki sevdiklerimin yaninda olsun da, nasil olursa olsun. Mesela, annemin evinde balkonda erken kalkip yaptigimiz kahvaltilar benim icin cok hos olur, bir keresinde masanin ustundeki ekmek sepetinden marti ekmek kapmisti, ben de ekmekleri kurtarmak icin martidan az kalsin bir iki darbe yiyordum kafama. Kardesim o gun bugundur aman dikkat et martilar seni de kapmasin diye saka yapar.
Eger o olmazsa, sadece fotograflarini gordugum ama gidince cok sevecegimi bildigim yeni evde o manzaraya karsi kahvaltiyi bosverelim, bir sabah kahvesi icmeyi de cok istiyorum.
Bir de ben uzun otobus yolculuklarinda, sabah 6 da Susurluk civarindaki molalari da cok severim. Simdi de sabah evden erken cikip, Tim Hortons'dan cikolatali croissant ve kahve de cok hosuma gider cunku uzak biryerlere gidiyoruz demek.

Hayatında hatırladığın özel kahvaltı var mı, onu özel kılan nedir?
Cocuklugumda anneannemlerdeki pazar kahvaltilarini unutamiyorum, herkes o masada olurdu; et kavurmasi , kizartilmis ekmek, sonra benim iki renkli sihirbaz caylarim ( once sekerli su yapip ustune cay ekleyerek yaptiklarim) . Bir de babamla yaptigimiz kahvaltilari unutmuyorum, cok guzel sahanda yumurta yapardi, cok keyifli gunlerdi.
Bir de hic unutamadigim kotu bir kahvaltim var, ama onu unutmayi tercih ederim desem de bakin gene unutmadigim kahvalti deyince aklima geldi. :(((

Kahvaltı masanda eksik olmamasını istediğin şey nedir?
O an canimin istedigi birsey olmasi yeterli yoksa kahvalti etmem. Turkiye'den birseyler olsun da, ne olursa olsun. :)) Hepsinin tadi ayri guzel, buradakilerin yaninda super.

Kahvaltı konusunda söylemek istediğin başka şey var mı?
Bu aralar kahvaltiya misafir cagirmayi sevmeye basladim, Yusuf tam bir recel canavari oldugu icin ve buradaki recellerin icine pektin katarak jole gibi yaptiklarindan cok degisik receller yapmaya basladik; en son yaban mersini galiba , cranberry receli yaptik. Bakkal kavraminin pek olmadigi bir ulke de yasayinca haftasonu kalkip, evde ekmek olmamasi normal bir durum. Ee ne yapiyoruz , Ramazan'dan beri de evde ramazan pidesi yapiyoruz; hakiki pide gibi oluyor. Tabi ev yapimi recel, sicak ekmek burada misafire ikramlik degerli gidalara girer, boylece kahvaltiya misafir de iyi gider :))

Bloğundan bize kahvaltıya önereceğin tarifler önerebilir misin?
Blogdan yemelik tarif pek olmaz da ozel kahvalti sofralarinizi suslemek icin, pecete halkalarini onerebilirim, olur mu?

Az kalsin unutuyordum, ben de kabul ederse ve sobelenmediyse Munevver teyzesyi sobeleyebilir miyim?