DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

7/22/2005

Ben de mi Sobelendim??

Oncelikle beni asci sayan Saadet’cim sagol. Sobelenmeyi pek beklemiyordum cunku bu isin tam olarak nasil ilerledigini anlamadim. Oyle ben seni sobeledim diyorsun galiba. Bu is taa Munevver Teyze’ye kadar uzaniyor(benim tanidigim), simdi benden sonrakiler dusunsun ne cevap vereceklerini diyor ve cevaplara geciyorum.

Ilk mutfak maceran neydi? Neler hatirliyorsun?
Ilk mutfak maceram ya ananemle ya babamla gecmistir. Ananemle yaprak sardigimizi, daha dogrusu o sararken ben yapraklari acip tencerenin kenarlarina dizdigimi hatirliyorum. Genelde benim sardiklarimi da “Senin yaptiklarin ufacik cok guzel olmus”diyerek ananemin cigden yedigini, simdi bakinca tabi tencerede acilsin istemiyor. Oysa ben o zaman niye hep guzellerini kendi yemek istiyor diye anlamazdim. Babamla da sahanda yumurta cok yapardik. Bir daha da O’nun yaptiklari kadar guzel yumurta yemedim (annemin yaptiklari dahil). Hakikaten babamin ufak sirrini uyguladigimda daha lezzetli oluyor gibi. Yalniz yaninda soganin cucugu de olacak.

Yemek yapma stilini en cok etkileyen kimdi?
Ananem olmasi lazim bir de internet.Annem mutfaga girmeyip derslere agirlik vermemi istedigi icin, etkileyemedi desem daha iyi olur. Evlenene kadar da belki bir kac kere corba veya kek yapmisligim vardi. Buraya gelince, canimin cektigini alacagim yer olmadigi icin hep yapmak zorunda kaldim. Sonra esimle iddialasarak aklima gelmeyecek yoresel yemekleri bile yapmayi ogrendim. Cok guzel icli kofte yapiyoruz esimle.

Yemege ve yemek dünyasina olan ilgini kanitlayan bir resmin var mi? Bize göstermek ister misin? Yanimda getirdigim tek tuk fotograftan biri cocuklugumda hamur yogururken cekilmis. Fotograftan gorduklerimden manti acicakmis annem.



Mutfakta kendisine karsi fobin olan birsey varmi? Yaparken seni/avuclarini terleten bir yemek mesela?
Burada hazir folyo hamurlardan baklava yaparken, hep istedigim gibi olmayacak diye korkuyorum. Ev baklavasi tarifi pek tutmuyor bu hamurla. O yuzden nefsimizi korletmek icin senede sadece bir kere ikimize yetecek kadar baklava aciyorum.

Mutfakta hangi yardimcini vazgecilmez buluyorsun? Alipta cok gereksiz buldugun nedir mutfakta?
Blenderimi cok kullaniyorum. Kendimi bildim bileli tahta ustunde dogramayi sevmisimdir. O yuzden arkadasimiz Glenn ve Cynthia’nin hediyesi camdan kesme tahtama bayiliyorum diyebilirim. Aldigim en gereksiz sey ise, tencerenin icine yerlestirilip, buharda pisirme parcasi. Bir turlu isinamadik birbirimize.

Bir kac garip belki de komik yemek cesidi söyle, senin cok sevdigin ama senden baska kimsenin sevmeyecegini düsündügün bir yemek.
Benim sevdigim seyleri mutlaka yiyen birileri vardir ama benim cok severek yedigim (sadece Turkiye’de yiyebiliyorum zaten) ama esimin agzina surmedigi Sampiyon’dan midye tava ve Tahtakale yokusunda kosede dukkan acmis amcanin kokoreci var.

Hangi 3 malzemeden veya yemekten vazgecemezsin?
Zeytinyagli cali fasulye, firinda karniyarik, acili Kayseri sucugu. Bir de mutlaka Turk ekmegi

Üc kisa soru daha.

En cok sevdigin dondurma cesidi…
Ceviz ve karamel katilmis vanilyali dondurma

Asla yemegi düsünmedigin sey…
Sakatat

Özel bir yemegin/ spesiyalin var mi?
Kayserili olunca Kayseri usulu firinda manti demem uygun olur herhalde. Baskasinin yaptigini sevmiyorum. Ama manti zahmetli oldugu icin misafirlerimize spesiyalim islim kebabi oluyor.

Seni sobeleyen ebeleyen asci:Saadet
Sobeledigin Ebeledigin 3 asci:Meral , Nalan , Berrin