DANTEL VE CEYIZ DUNYASI

Elislerinden ornekler bulabileceginiz, ugraslarimizi paylasmak icin hazirlanmis bir internet gunlugu

4/11/2005

Tepsi Ortusu

Hint Gulu



Benim herhalde ciddi olarak yaptigim ilk dantel bu tepsi ortusudur. Her cocuk gibi yaz tatili boyunca oyalanacak degisik bir ugras ararken, anneannemin israriyle dantel yapmayi ogrenebilecegime inandirmistim. Anneannem bana solak oldugum icin ogretemedigini soyluyordu. Ben kendim ogreneyim de gor anneanne diye iddiaya girdim. Iste boyle basladi dantel meraki.
Asagida daha yakindan cekilmis bir fotograf gorebilirsiniz. Uzun yillar once yapildigindan, cok detayli hatirlayamadim.




Yapilisi soyle:

1. Dantele kisa kenarindan baslanarak yapiliyor. Fotograftan sayarak, once yeterli sayida kafes yapmak icin zincir cekiliyor.
2. Sonra fotograf takip edilerek ortasi bitiyor.
3. En son ise dikdortgenin kenarlari donulerek uclar ile tamamlaniyor. Uclarin yapimini detayli olarak 'Fiyonklu Havlu' yapiminda okuyabilirsiniz.

Labels: